"föralltid"

jag sitter just nu & lyssnar på den här låten Laurel Music – No One Wants Forever #2, vilket får mig att inse att den stämmer in så jäkla bra på dom flesta.. det här med just föralltid har de flesta väldigt svårt att lita på, & jag kan medge, föralltid är väldigt svårt att hålla.. för mig och jag slår vad om fler utav er, eller hur? det är så lätt att tro på just föralltid, alla säger nån gång att det ska va "vi föralltid" osv.. men hur många håller ihop efter att ha sagt så? jag menar, vad händer efter ett år? vad händer efter bara några, nån månad? efter bara några dar? jag menar, på en dag kan allting förändras.. jag tror inte folk inser hur lång tid "föralltid" faktiskt är.. föralltid innebär inte 1 år, 1 månad, 1 vecka eller så.. det innebär liksom livet ut.. jag menar, varför säga så när man vet redan från början att man inte kommer kunna hålla det? okej, en del av er kanske tänker att det inte är någon big deal, ne, det kanske det inte är, men jag vet hur det känns att bli sårad utav att man just brutit ett löfte, och jag tror inte jag är den enda som blivit det? och att bli sviken utav det kanske heller inte är nånting? men det är även förtroendet som står på spel, förtroendet som gör att man ska kunna lita på folk.. och det tar evigheter att bygga upp det där igen, & det är inte lätt. så det jag försöker säga är att, lova aldrig nåt om du vet att du inte kan hålla det.. & var extra försiktig med just ordet föralltid, säg det om du verkligenverkligen menar det..

Kommentarer
Postat av: mikaela

för alltid är ett jävla dumt ord, det hålls nästan aldrig, inte vid bröllop ingenting, alltid nånting annat som kommer att locka mer än ett för alltid. tror det är det som gör att förhållanden tar slut så ofta, man känner sig så bunden att man inte orkar mer. men jag vet att jag kommer att vilja vara din vän så lääääänge det går! och jag hoppas det är för alltid, men man kan aldrig lova nånting (L)

2010-07-18 @ 15:26:56
Postat av: sophia

du & jag mikaela, iloveu <3

2010-07-18 @ 19:44:41
URL: http://bbarasophia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0